25-01-2013
Reclame
U heeft vast wel eens de DELA spotjes gezien op TV. Daar vertellen drie echte mensen aan hun geliefden hoeveel ze voor hen betekenen. Opgenomen met de verborgen camera, waardoor de reactie echt is. De zoon achter de kassa in een supermarkt die door zijn moeder publiekelijk wordt bedankt, wekt bij mij ongemakkelijke gevoelens op. De reclame-uitingen van de grote verzekeraars/uitvaartondernemingen, zoals DELA, Monuta en Yarden, zijn bedoeld om hun naamsbekendheid hoog te houden. Van elkaar te onderscheiden zijn ze toch bijna niet. Alle ondernemingen staan hetzelfde voor: persoonlijk en servicegericht. Waar het echt om gaat is natuurlijk of dat waargemaakt kan worden in een grote onderneming. Wanneer ik het budget zou hebben een reclamespot van mijn bedrijf te maken, zou ik kiezen om fragmenten op te nemen van de bespreking. In ieder geval de zin die ik altijd zeg "U maakt uit wat er gaat gebeuren, ik denk met u mee, geef voorbeelden en suggesties en vraag soms door om te weten wat er achter een wens zit". Dan een paar fragmenten van verschillende uitvaarten zodat de diversiteit goed zichtbaar is. Op deze manier wordt volgens mij duidelijk waar ik voor sta. Gewoon doen wat je met elkaar afspreekt.