12-05-2008
Spijt
Laatst belde er een man met een vraag over oude polissen. Hij wilde graag van mij weten onder welke maatschappij ze hoorden. Hij vroeg het mij omdat ik twee jaar geleden de uitvaart van zijn moeder had verzorgd. Het waren kleine polissen van zijn schoonvader die kort geleden overleden was. Zij waren voor het regelen van de uitvaart niet bij mij gekomen, omdat vader bij een grote uitvaartverzekeraar een verzekering had lopen. Door de telefoon vertelde de man dat hij daar behoorlijk wat spijt over had."Het ging allemaal zo gehaast, de man die het kwam bespreken nam nergens de tijd voor. Het gaf ons een vervelend gevoel. Achteraf gezien hadden wij beter wederom voor u kunnen kiezen". Natuurlijk was deze kwestie twee jaar geleden al aan de orde gekomen. Ik vertelde toen dat zij vrij waren in hun keuze, maar dat het bij mij wel wat duurder zou uitpakken. Dit is van toepassing op zogenaamde naturaverzekeringen. U bent dan voor een pakket aan diensten verzekerd, die de verzekeringsmaatschappij goedkoop inkoopt bij een uitvaartondernemer. "Ik had het extra geld er graag voor over gehad", zei de man door de telefoon. "Bedankt voor het compliment en ik bel u snel over de juiste adressen voor de oude polissen", zei ik hem.